Ukrajinska IT firma "Intellias" koja je ove godine trebalo da otvori kancelariju u Novom Sadu i zaposli najmanje 60 programera, odlučila je da odustane od poslovanja u Srbiji.
Samo jedno pitanje za ove sto zaradjuju 3500€ i više: kako to da niste svi već kupili neku jahtu od ovih jadnih ruskih oligarha, Berluskonijevu vilu na Sardiniji ili dva Ferarija?
Mislim, sa tolikom platom u Novom Sadu sigurno ste milioneri do sada!
Ah da, Monopoli novac se ne računa…
Odavno je ekonomija u sluzbi politike, cesto na svoju stetu...zbogom ukrajinska kompanijo, ovde ima toliko posla za obrazovane ljude da se vas odlazak nece primetiti...stiglo je dotle da ja fizickog radnika za posao u dvoristu ne mogu da nadjem za manje od 40eur...Hrvatskoj nedostaje 40000radnika za sezonu...ima posla i za izbeglice...nek vam je sa srecom
Neko iz mase
09.03.2022 • 20:18
@EU
I u pravu si i nisi. U srpskim kompanijama je istina da nece plata biti 3k evra. Ja radim za srpsku kompaniju i imam oko 2000 neto za “8” sati dnevno sa full prijavom. Radim jos 5 sati dnevno za dodatnih 3500 bruto mesecno za EU firmu, kad se odbije pausal to je nekih 3250. Povuci potegni to se sve svede na nekih 8-10 sati rada dnevno za oko 5250. Nemam racuna da napustim Srbiju, al nemam ni racuna da radim za bajnu ukrajinsku kompaniju u Srbiji za cca 2000-2500E.
Pa neces da napustis kada u sustini varas ljude. Tipicno nase razmisljanje i pristup zivotu, u jednoj firmi radim 8 sati u drugoj 5, znaci radim 8-10 sati. Kad me provale idem dalje. E zato cete se svi vi cesati za 5-10 godina kada nam se IT sroza zbog lose usluge i gomile ljudi koja razmislja kao ti
Ssavim je svejedno da li ce FORBS epp podrzati KOSluzbu Ukrajine da sedi u Zagrebu ili Novom Sadu, jer su podaci koje emituje, nezvanicni i spekulantski, ali profitabilno novcani dok rije u tudjem drzavnom prostoru.
Ти ниси прави ex chapman, ако јеси, разочарао си ме као човек и као патриота.
Вуци у јагњећој кожи пред изборе, ботови навалили ко Швабе на Мојковац, дрма се кавез!
Mislim da ne zasluzuje kompanija paznju u medijima,na ovaj nacin ce svi da cuju za njih,samim tim je reklama besplatna, premda je vise nego ocigledno da ne pruzaju adekvatne uslove rada i samim tim su im nepopunjene otvorene pozicije. Mesanje politike u samo poslovanje firme je apsurd.
Na LinkedIn mrezi se vidi koliko samo IT firmi u Novom Sadu pruzaju pomoc za narod iz Ukrajine.Samo neka pice u Zagreb. Srece u pronalasku radnika ,ipak je NS najjaci skoro u IT industriji.
Nemas pojma o kretanjima u IT-u, apsolutno. Ovo je baceno ovde da se ljudi prepucavaju. Kao neko ko je u IT-u dugo, mogu da kazem da me politika uopste ne zanima kao i gro mojih kolega iz celog sveta, koji ukljuce mozak kada procitaju nesto. Plate SM-a i PM-a se krecu u NS od 2000 evra pa navise u zavisnosti od iskustva ali i kompanije (ne pocetnika). Ovo lici na odbijanje zapada da objavi informacije o logorima smrti u WW2 sa izgovorima da su komunisticka propaganda sve dok prvi US vojnici nisu usli u jedan. Moj sin ide u razred sa devojcicom ciji je rodjeni brat ubijen u Donjecku od strane ukrajinskih nacista, sramota je da se pravite 8 godina gluvi i nemi a sada nas prozivate sto ne mrzimo Ruse. Da se razumemo, niko ovde osim vas i pojedinih krvolocnih gradjana nije za rat (cak nisam sigurn ponekad da to ista osoba ne pise komentare PRO i CONTRA), ali nisam ni za lincovanje Rusa. A ti Dragane slobodno objavljuj komentare, bice da imas u Google-u platu samo to da radis. Nadam se da biras bas one najgore, smisljeno ubacene slucajno tu, pa kopirane nekoliko puta pod razlicitim pseudonima. Botovi nisu samo AV-ovi ima ih vala ovde raznih fela.
Zašto se niste vratili kući , filzofi .
Trebalo bi da vi branite svoj narod , dosta nam je prebacivanja tereta na naša ledja .
Sutra će te reći da smo mi krivi za napad Rusije na vašu zemlju .
Samo se držte vi politike i paljba odavde. Kome bolje široko mu polje..
Slava Ukraini je fasisticki poklic koliko sam do sada shvatio.. Tako da cete se bolje snaci u HR
e to je patriotizam - firma spremna da placa ITevce u Hrvatskoj minimum duplo iz cisto moralnih razloga
a najlepse je sto su odlucili zatvoriti SRBIJANSKU kancelariju :)
Polako svi, otisli su zato sto nisu dobili subvencije kao ostali ITijevci. Sta mislite zasto su i ostali ovde? Zbog srpske pameti? Malo sutra jer da je srbin pametan ne bi ziveo u ovom s.anju.
I u pravu si i nisi. U srpskim kompanijama je istina da nece plata biti 3k evra. Ja radim za srpsku kompaniju i imam oko 2000 neto za “8” sati dnevno sa full prijavom. Radim jos 5 sati dnevno za dodatnih 3500 bruto mesecno za EU firmu, kad se odbije pausal to je nekih 3250. Povuci potegni to se sve svede na nekih 8-10 sati rada dnevno za oko 5250. Nemam racuna da napustim Srbiju, al nemam ni racuna da radim za bajnu ukrajinsku kompaniju u Srbiji za cca 2000-2500E.
Mile
09.03.2022 • 07:05
Hteli su da im rade programeri za 500 evra,e pa mili moji ovde su ozbiljne kuce koje daju i do 3.000evra plate a vi lepo ajte odakle ste i dosli....
*****
Hahaha, opet ta bajka o 3000€! Pa ne mogu da poverujem. Kao u doba Slobe kad su svi trgovali ‘avioni, kamioni’ a išli u pideranim gaćama.
Ja sam u IT i ne znam nikog ko bi programera (ej, PROGRAMERA) u Srbiji toliko platio! Pa za te pare mogu da platim programera u Austriji ili Italiji sa potpuno drugim nivoom znanja, radnom etikom i svim ostalim!
Ali bajke su lepe za slušanje, lepo se zaspi uz njih. Problem nastaje kad se probudis
Da li je država Srbija dala novčanu podršku ovoj firmi za svako radno mesto, kako radi već godinama? Takođe i besplatne resurse? Ako jeste, nadam se da će tražiti/uzeti nazad.
Ja niti sam za rat niti sam za Ukrajinu niti sam za Rusiju.
Stvarno bih voleo da rat prestane i da nadju nekakav dogovor na obostrano zadovoljstvo ali ovo ucenjivanje od strane ukrajinske it kompanije mi ide na k.
Svako neka ide tamo gde mu je bolje ali ne mora da vrši malu i velilu nuždu po ovoj zemlji i ovim gradjanima.
Koliko je debilan rat u Ukrajini toliko je debilna i odluka i razlog odlaska ove ukrajinske kompanije.
U svakom slučaju srećan im put i piškite negde drugde !
"I najvažnije, Rusija je izvršila agresiju i narod Ukrajine zbog toga pati."
Kada je bilo Nato bombardovanje ili Oluja kojom je Nato očistio Srbe iz Hrvatske, ovde se takodje pričalo da je za to najodgovorniji Miloševićev režim, a ne Nato koji je tu agresiju vršio?
Kada je Nato demolirao Irak, Siriju ili Libiju, on nije bio kriv za patnju i stradanje tamošenjeg naroda, već Sadamov, Asadov i Gadafijev režim, jer nisu radili ono što im Amerikanci kažu.
Zašto ista logika ne važi u ovom slučaju?
Zar nije ukrajinski režim gurao prst u oko Rusiji time što je nameravao da dopusti Amerikancima da postave rakentne sisteme kojima mogu da ozbiljno ugroze Rusiju. Rusi su godimana pokušavali da ih ubede da odustanu od toga. Nisu hteli, Rusi su pokrenuli akciju. I šta sad?
Oni ce da ulazu, otvaraju, razvijaju, zaposljavaju....a pas nema za sta da ih ujede. Ko zna ko i za svega stoji i sa kakvim namerama? A IT programeri i inzenjeri su svuda trazeni, brzo i lako ce se snaci za posao.
Zagreb postaje centar IT industrije, imali smo šansu sa Novim Sadom ali narednih desetak godina sve se seli u Zagreb iz cele jugoistočne Evrope a što je u vezi sa IT sektorom.
Nije mi jasna tolika uvrijeđenost zbog ove odluke Ukrajinaca, a vidi se po komentarima da je mnoge zaboljelo.
Reći ću i zašto je zaboljelo:
Većini koja ovdje komentira je jasno da Srbiji ne može biti bolje zbog rata u Ukrajini. Može biti samo još gore. Koliko gore će biti ovisi o tome kako će se Srbija snaći. Zasad se ne snalazi najbolje. Zagreb će naravno iskoristiti ono što može, a jedna od stvari koje će raditi jest privlačiti investitore kao alternativu Srbiji - "proruskoj zemlji koja neće moći osiguirati stabilnost izvan EU i NATO-a". Ukrajinci su ovdje reagirali srcem, ali i razumom. Svijet više nije isti. Lakše će im biti poslovati u zemlji koja bi uskoro trebala uvesti Euro i u kojoj vrijede EU pravila bez mogućnosti da jedan čovjek odluči drugačije i promijeni ih.
Ono što Srbija još može očekivati je seljenje tvrtki koje nemaju veze s Ukrajinom, ali koje se boje ruskog utjecaja u srbiji i implikacija na budućnost poslovanja. Kapital ide tako gdje je sigurno! Srbija nakon ruske invazije više nije sigurno ulaganje! Zato se u Vučić "znoji". Nema više tako čestih polaganja kamena temeljaca za strane fabrike. Možda kineske, jer Rusi više nemaju para...
Koji su to foliranti, prvo smestili su se u Novom Sadu, zato što je povoljnije nego bilo gde, a opravdanje im je odvratno. Samo neka idu , da se više nikada ne vrate! Izdali su braću po krvi i veri, prodali veru za večeru, a zaboravili šta su sve radili pre nekoliko godina Rusima, proterivali ih i maltretirali. O tome malo ko priča, zašto??? Ovaj njihov glumac, klečace do kraja i tražiti oproštaj!!!!
Ukraina je drzava koja je direktno podrzala raspad jedne zemlje i gle slucaja nase,t.j bivse Jugoslavije. Kakva ,takva je bila ali je bila nasa. To je ucinila priznanjem Hrvatske pre Nemacke ili bilo koje druge zemlje zapada ili uopste medju prvih par zemalja koje su priznale Hrvacku. Ne shvatam u cemu je njihov problem . Ovde se uglavnom provlaci za naivne da su nas podrzali 1999 za vreme bombardovanja,evo podrzavamo i mi njih zbog Ruskog bombardovanja i tu se prica zavrsava. Sa te tacke gledista mi im dugujemo priznanje Luganska i Donjecka kao nezavisnih zemalja a o Kosovu ili nekoj drugoj oblasti mozemo pricati naknadno. Otud i potice ljubav izmedju Hrvata i Ukrainaca.
25 godina sam u IT-u i bio sam deo i svedočio fantastičnom usponu i uspehu IT-a kod nas. I bio jako ponosan na to.
IT uspeh nije stvaran sa ovakvim stavom kakav sam sreo u komentarima.
Kada pročitam komentare na ovu vest, nebitno koja je kompanija u pitanju setim se filma "Mržnja" i scene i citata:
"Heard about the guy who fell off a skyscraper? On his way down past each floor, he kept saying to reassure himself: So far so good... so far so good... so far so good. How you fall doesn't matter. It's how you land!"
Ovo vise zvuci kao vrlo agresivna politicka propaganda nego kao mudra poslovna odluka. Sumnjam da je neko od mojih kolega programera iza ovakvih gluposti. Mi smo navikli da radimo u internacionalnim timovima i za nas nema granica i podela po nacionalnoj, verskoj i rasnoj osnovi.
Nacija sa ovakvim stavom, i na strani zla, i tako gluva na atmosferu u svetu i sve ostalo u zivotu... Samo se nemojte cuditi zasto vas tretiraju kao gubave. Kad covek skoci u vis, mora i da padne nazad. Ne ljutite se na gravitaciju.
Ne bi me cudilo da Zagreb postane novi centar na Balkanu, Beograd je izgubio svoj znacaj poslednjih 30ak godina, a izgleda i ljudi u njemu kvalitet i moral. Pozdrav za Ukrajinu a vama da uzivate u svojoj “lepoj” kuci.
Nema mesta nepristojnim i vulgarnm komentarima na ovu vest. Pozeleti im uspeh na drugom mestu i to je to. Mi smo isuvise mali i slabi da bi bili uvuceni u tucu velikih sila.
Inace danas na sajtu CNN ima dobar clanak o diskriminaciji izbeglca koje nemaju belu kozu. A na BBC-ju je danas gostovala crnkinja koja je britanski drzavljanin ali je studirala u Ukrajini i pricala je o diskriminaciji i rasizmu sa kojim se suocla ona kao i svi tamnoputi studenti prilikom odlaska iz Ukrajine.
Sajt im najzad proradio, te moze da se vidi da su u Novom Sadu trazili/traze i dalje jednog Solution Architectu i nema nikakvog govora o destinama radnih mesta, ukupno u svim kancelarijama (u Ukrajini i Poljskoj i Novom Sadu) imaju otvorenih 9 radnih mesta.
Meni ovo lici na foru "mi vas sad napustamo jer ste losi" a ono prica je da nisu tu mogli za budzasta da navataju programere.
Tih 10 programera, ako uopšte i postoji nekakva njihova kancelarija i firma ovde, će koliko sutra naći novi posao. Tako da gospodo Ukrajinci, ako vam je politika iznad biznisa, sa srećom vam bilo i nemojte se vraćati, biće vam lepo u ZG.
Ukrajinci i ovde u Kanadi vode ekstremno agresivnu poltiku prema svima koji ne padnu na kolena i ne posipaju se pepelom zbog stanja u njihovoj zemlji. Njih je u Kanadi oko 1.2 miliona, pogotovo ih ima u zapadnim provincijama.
Pritisak je tipa da vam na vrata kuce dolaze predstavnici njihove zajednice (imamo u komsiluku biskupiju i crkvu njihove grkokatolicke crkve) i traze novcanu pomoc, a na pitanje za sta, kazu za Ukrajinu, jel' za izbeglice, da i za izbeglice, a znaci ide i za nesto drugo sem za izbeglice, da za ukrajinsku drzavu, za vojsku. Kazes im aha, hvala, dodjite drugi put a oni pocnu da vrse agresiju na vas tipa da niste humani, alo jarane humanost nije ako dajem novac za neciju vojsku. I zamolis ih da napuste tvoj plaz uz obostrano fuckovanje.
U prodavnici vina te prodavac za ukrajinskim imenom na bedzu pita da li hoces da das donaciju za Ukrajinu, kazes ne danas, prodavac ti tada pocne pricati o uzasnoj situaciji tamo i ruskim zverstvima. Alo, ja sam dosao da kupim bocu vina i nemam vremena za politicko predavanje. Ne odustaje covek, ne znam gde se gasi, OK, evo nazad boce vina idem da je kupim gde ce mi reci dobar dan, hvala i dovidjenja bez politickog drila.
Odete na sajt APR (Srbije) i vidite da je ta firma u Srbiji registrovana u decembru pre manje od 3 meseca. Ali jos zanimljiviji podatak je da je osnivacki kapital 100 hiljada dinara (ili 800e) i da je vlasnik srpske firme neka salabajz firma sa Kipra, firma registrovana za zastupanje istocnoevropskih firmi koje bunare po poreskim pribezistima.
Jos bolje kada probate da odete na sajt te "velike" IT firme iz Ukrajine, nedostupan, OK mozda su ruski hakeri stvarno strava pa su ih blokirali. No, sajtovi bilo koje vece IT firme (po googleovom izboru) iz Ukrajine rade normalno. Dobro, hajde da nadjes podatke o toj firmi sa strane, vrlo su sarenoliki, negde pise da imaju 500 zaposlenih, drugde 1600 ali svima je zajednicko da se ne zna ko su im klijenti iako se bave izradom custom (narucenog, specijalizovanog) softwera.
Zakljucak? Ko su bre ovi salabajzeri, ko im je dao prostor da se oglasavaju po srpskim medijima, ko im je dao za pravo da u Srbiji zahtevaju da im se politicki ugadja?
Ukrajinci imaju vrlo agresivan nastup u Srbiji, pocevsi od njihovog ambasadora koji je prethodnih godina malo pa malo kritikovao politicki i ekonomski odnos Srbije sa Rusijom i pokusavao da rusinsku zajednicu u Srbiji prikaze kao nepostojecu odnosno kao Ukrajince. A sad se javila i ova boranija koja navodno seli biznis (koji nije ni zapoceo) zbog toga sto drzava Srbija nije poslala vojnu pomoc Ukrajini.
Vi ste sigurno samostalan čovek: obradjujete svoju zemlju, imate sopstvenu firmu, posedujete znanja i veštine za koje se poslodavci otimaju ili bar ne živite kod roditelja?
Očigledno da većina komentatora nema veze sa IT. Da imaju znali bi da:
- 99% IT firmi su ili sa zapada ili radi za zapad (EU, USA, Kanada…), tako da busanje u prsa sa Rusijom moze samo negativno da utiče na poslovanje i plate
- u HR i ZG plate nisu ni blizu 10k neto, tolike nisu ni u Nemačkoj
- U datoj firmi su nudili 2.5-3.5k neto
- Niko nije ni tražio ni nudio subvencije od države
I najvažnije, Rusija je izvršila agresiju i narod Ukrajine zbog toga pati.
Ako ništa drugo majstori smo da uvek sami sebe ubedimo da je grožđe kiselo. Svoje greške nikad ne vidimo, niti priznajemo. Svi drugi su krivi samo ne mi. Ne mislim da je odlazak ukrajinske firme neki nenanoknadiv gubitak, ali sve što su naveli kao razlog za odlazak je tačno. E to nas žulji. Zato udri po svemu drugom osim po onom što je rečeno. Od takvog načina razmišljanja nikad nismo, niti ćemo imati koristi. Važno je samo da smo najpametniji, najduhovitiji, najciničniji, najpošteniji itd. Jednom rečju - nebeski narod.
Ilija
08.03.2022 • 14:19
samo sto bi sada trebao savki nas programer da ih odbije kada mu ponude posao, da shvate da ne treba ponizavati ljude i zemlju zbog politickog marketinga.
Neće ljudi odbijati ponude zbog "ponižavanja", već zato što je očigledno da se radi o neozbiljnoj firmi, barem kad je kancelarija u NS u pitanju.
Bio sam na intervjuu za Intellias i prošao. Od starta su bili sumnjivi i nisu davali do znanja da ih posebno interesuje naše tržište. Imali su otvorenu jednu seniorsku poziciju (5+ godina iskustva) ali su me ubeđivali da treba da pređem kod njih iako nijedan njihov kriterijum nisam ispunjivao. Na moje pitanje o broju zaposlenih, hvalili su se kako imaju preko 2.000 zaposlenih, ali je 95% u Ukrajini. Priča za Novi Sad je bila da "od sutra kreće još jedan kolega da radi". Žao mi je kolega koji su, za razliku od mene, prihvatili ponudu, dali otkaze i odbili druge ponude, pa su se našli u ovome.
vučić će i tako otvoriti 4000 poduzeća u 1god. i prednost je srbije šta vam se sad otvoraju vrata prema bjelorusiji, sirii, s. koreji, rusiji, venecueli....pa ko je lud ići u EU....neka su otišli...pozz iz splita
Čuj: ne osećaju adekvatnu podršku za Ukrajinu od srpskih vlasti u ovim teškim vremenima. Najbolje da Srbi ginu za njih ili da šalju plaćenike kao Hrvati. Sretan im put.....
Za pocetak, podrska Ukrajinskom narodu u svojoj muci koju prozivljavaju sada i nadam se da ce rat prestati sto pre i da ce se svi vratiti svojim domovima i stradanje prestati.
Druga stvar, ova firma nikad nije krenula da posluje u NS vec je istrazivala trziste i shvatila da ne mogu da budu konkurentni po platama na nasem trzistu pa su odlucili da odu u Zagreb (da, verovali ili ne, ovde su jace IT plate).
Celu situaciju su iskoristili za promociju i nema veze sa istinom.
Potez napravljen u marketinške svrhe. Zamislite da Rusi napuste NIS zato što je Srbija glasala za rezoluciju UN o Ukrajini. Ozbiljni poslovi se ne sele tek tako.
Vidis da nam AV se trudi 200% da robovi budu srecni i da ne zabusavaju ni vikendom, koristi sve zive tehnike kolektivne manipulacije, hipnoze, religijske hipnoze da robovi budu srecni u koloniji na periferiji svetskog kapitalistickog sistema!
Sta će nam takva firma koja za 60 zaposlenih iz IT sektora uplati poreze u drustvenu kasu kao da su zaposlili 600 radnika firmi koje je obezbedila tekuća vlast.
Pored toga sto je tim firmama dala enormne subvencije da imaju da placaju radnike barem 2 godine mufte.
A ima i onih koji se zaposle u drustvenim preduzecima kao sto je ElektroVojvodina gde većina novokomponovanih radnika dele po 1 sto i stolicu na 3 "vredna" mrava.
E tu su vec doprinosi ostvareni od strane privrede koja i ovako i onako mora da plaća doprinose.
U svakom slucaju ne trabju nam velike plate u Srbiji da se neko ne bi SETIO....
Sretan im put, kad sve ovo prođe doći će k nama naše Ruske IT kompanije koje su daleko močnije nego ove Ukrajinske i zaposliće se još više naših IT stručnjaka.
To sto si nabrojao je IT poluproizvodjacka i IT usluzna delatnost koja donosi najmanje novca u lancu stvaranja proizvoda jer je zasnovana na jeftinom radu. Pitanje je ko i koliku ostvaruje akomulaciju kapitala kroz konkretizovanja tog njihovog jeftinog IT rada? Koji konkretno proizvodi se dobijaju od njihovog IT-ja koji su Made in SERBIA a da nije samo konsalting i usluzno programiranje. Uostalom takvu "IT industriju" je najlakse i najbrze seljakati iz jedne kolonije u drugu (bilo to Srbija, Makedonija, Hrvatska, Ukrajina ili neki Vijetnam...)
Kako vas nije sramota da lazete i navodite ovaj ljigavi izgovor, kada ljudi u IT sektorima provereno znaju da niste dobili povlastice kakve ste zeleli? Zapadna septicka propaganda, putujte daleko vam lepa kuca, pozdrav od SRBIJANACA!
Što se praviš pametan kada se vidi da nisi. Ovo je PR trik firme koja nije čak ni počela da radi u Novom Sadu. Pogledaj malo APR. Isto važi i za 021.rs novinare, due diligence.
Ja
08.03.2022 • 15:45
Naravno
Naravno da im odgovara Hrvatska, svi znamo koga su obe zemlje podrzale u WWII.
Ne znam otkud im samo ideja da ce neko iz Srbije da ide i ratuje kod njih, i dalje je to tesko krivicno delo kad nas.
A koga smo mi podrzavali u II Svetsko ratu? Cetnici, Ljoticevci, Nedicevci su bili ciji? Sad se busate u partizanska prsa ali mi smo ti koji su partizansku Jugoslaviju zamenili nacistickom Slobinom Srbijom.
Zato tisina tamo misevi! Nemojte da nas neko primeti
Outsourcing kompanija sa "sivim" dokumentima i nikad nije ni stvarno ni radila u NS.
Nikakav gubitak za nas, a oni su iskoristili situaciju da malo skrenu paznju na sebe jer su izgleda vec sklopili deal u CRO.
Sto se tice podrske UKR, neka se nose u pm!
Teski nacisti i zadnjih godina se jasno spominje (+postoje dokumentari od akreditovanih medija) o problemima u zemlji.
Sada su nastavili da vrse pritisku na RUS, uz pomoc NATO/USA, i pokusavaju da postave oruzje na granici sa RUS + ugrozavaju rusko stanovnistvo u UKR.
Jasno je da je morala RUS da reaguje i bas je ocajna ova opsta navala laznih vesti ali je ocajnije sto to prolazi u svetu.
U ZG će naći tačno nikog da radi za njih. Ne uspevaju ni mnogo veći i ozbiljniji, govorim iz prve ruke. Ovo je jedna od najvećih budalaština koju sam video vezano za čitavu ukrainsku situaciju. Samo nek idu. U NSu fali toliko programera da ovakvi anonimusi i bolje da idu, pročišćava se tržište.
Upravo sam ovo sto si ti napisao hteo da napisem. Zar zaista ovaj primitivan narod veruje da srafciger usluzna (IT, kablovska,...) kolonijalna industrija moze da napravi jaku ekonomiju? Vidi se da nisu procitali kako su Amerikanci posle revolucije uz pomoc protekcionizma (Alexander Hamilton 1-vi ministar finansija SAD) i Monroovom doktrinom (James Monroe 5-ti predsecednik SAD), i pretvaranjem nekadasnjih evropskih kolonija u svetsku ekonomsku silu... Ali da zasto bi citali kada politicki okupator zna bolje...
Pa sta, nek idu. Ne znam samo zasto su objavili jedan takav politicki nastrojen post a ucesnik su u privredi. A privredni uslovi ako su bolji ima jos boljih zemalja u EU koje mogu da im ponude jos bolji ambijent. U vecini IT firma koje realno nisu velike ( po broju zaposlenih i vlasnistvu imovine, izlistanosti na berzi,itd.)ima vise politike i propagande vise nego u nekim multinacionalnim korporacijama gde je politika sastavni deo funkcionisanja.
Naravno da im odgovara Hrvatska, svi znamo koga su obe zemlje podrzale u WWII.
Ne znam otkud im samo ideja da ce neko iz Srbije da ide i ratuje kod njih, i dalje je to tesko krivicno delo kad nas.
Jeste, otisli su iz Novog Sada zbog politike a ne zbog poslovnih razloga, koliko naivan mozes da budes da verujes u to.
Uzgred, malo bunaris po internetu o toj firmi i vidis da nisu to sto pisu o sebi, naime tu nagradu najboljeg poslodavca dobija godisnje 15-20 firmi iz Ukrajine, plus toj firmi ne moze da se odredi ni velicina ( u broju zaposlenih, u prihodu). A kao vrhunsc je da u ovom tekstu stoji da zaposljavaju u ovoj godini 60 ljudi u NS pa 4 recenice ispod stoji da do kraja godine treba da zaposle 100, a pri tome imaju 10tak zaposlenih trenutno (otvorena firma pre 2 godine).
Tu boraniju koja vas uslovljava necim treba samo uputiti do ulaznih vrata, da su stvarna i firma koja se bavi biznisom ne bi se javlhali na takav nacin. Traze srpsku pomoc ukrajinskoj vojsci, strava.
iz prve ruke govorim, posto sam u it-u , neke zele da angazuju ljude koji su "preko noci" ostali bez projekata, jer narucioci masovno beze a sklonili ljude u Lviv i odatle rade a ima i citavih ekipa ljudi koji traze posao, kako ukr, tako i rusa koji kidaju od putina i sankcija.
videcemo, logicno mi je da ce deo "kolaca" visoko obrazovanih ljudi stici i do nas.
Novi Sad je centar IT industrije i domace i domacim firmama fali inzinjera,a ovi bi svakako samo prebacili iz neke nase firme u svoju,ali ih nema na trzistu…Tako da nista nismo izgubili,vec dobili
Klasični outsourcing nam ne treba više u Srbiji, pun mi je kufer firmi koje saradjuju "sa fortune 500" klijentima, plus odakle da stvore tih 60 ljudi u NS ? Samo nek putuju, objavite vest kad ode neka firma koja ima svoj proizvod, a ove inostrane IT robovlasnike tornjajte što dalje od nas.
Ajde put pod ruku pa nazad u svoje vukoj... ne odakle ste dosli svi koji likujete.
Ako mislite da je to dobro, super. To je bila prilika da se ubacite u IT u sledecu generaciju. Rusija gubi, kao i vecina firmi tu u NS. Jesu bili vrh, ali kljucni kadrovi su otisli, ostali su oni koji su pre 5-10 godina bili na vrhuncu. isto kao i Rusi - slava udari u glavu, pa se ulenje... a gladni sa strane te samo zaobidju pa pa...
Pa svako ko ima mišljenje drugačije od nekolicine likova na ovom portalu, odmah bude proglašen botom. "Botino! Ti si bot! Vidi botova!"
Stvarno ste izuzetno dosadni, shvatite da ima dosta pametnih ljudi kojima se fućka za ukrajinsku firmu koja je iz političkih razloga otišla u HR. Takođe, shvatite da osoba može da istovremeno zastupa više ideja, koje mogu spadati u više različitih vrsta političkih opredeljenja.
Inače, veoma je teško pročitati vesti iz Novog Sada a da nisu ekstremno "obojene", bilo da se radi o crkvenjašima i neobrazovanim konzervama ili o mrziteljima sopstevene nacije.
Ova zemlja je osuđena na propast, velika mržnja vlada u narodu, bez trunke dijaloga i normalnih, razumnih i umerenih stavova. Samo mržnja, mržnja prema nama samima prvenstveno i prema ostalima. Ovakva mržnja će nas uništiti.
Horor od portala i ljudi.
i ti u ovome ne vidis jos veci problem sendvicaru bez skole ahahhahhaha.
poruka upucena za ovog sendvicara koji ce mozda dobiti otkaz:
"Kakva glupost. Pitanje koliko Novom Sadu treba firma koja podrzava ukrajinske soviniste i fasiste, eto im lepa njihova pa nek se druze sa dragovoljcima (ustasama) koliko hoce... A na kraju ce verovanto zaposliti vecinu inzenjera iz Srbije; ovo im je kao fol sediste je u Zagrebu"
Eto, mi smo u suštini neutralni a oni očekuju od nas da se njima priklonimo.
Nije to u redu.
NArod kao narod lupeta svašta ali Srbija ima neutralan stav i Ukrajincima to smeta.
Pa izvolte tamo gde vam je bolje.
@Mile Master, istina, ali 100 programera unese para u Srbiju kao 1000 motaca kablova. Konobari i restorani ne donose pare bez razvijenog turizma.
Nije velika steta zbog te firme, bice steta ako i druge firme krenu da ih prate. Programeri nece to osetiti kao gubitak posla, ali ce se smanjiti konkurencija a samim tim i plate nasim programerima.
Mislim da smo trebali stati na stranu Ukrajine i zapada. Ova podela u svetu je izmedju demokratskih i totalitarnih rezima. Svako ko moze da bira izabrao bi demokratski rezim i slobodan zivot u zamenu za zivot u Rusiji, Kini, Severnoj Koreji itd...
Neka idu, zapravo nisu nikada ni dosli. Za ruse ili za amere, to je dilema ili odluka one koja ce biti svakako silovana samo da se odluci kome nasilniku da se preda, nece biti ugodno ni sa jednim... jedan je sadista, drugi masovni ubica, pa ti izaberi kome ces pasti u ruke
Vojvodina je decenijama multikulturalna zajednica, gde vise nacija zive u miru, slozi, postovanju. Ko moze moze, kome ne odgovara slobodan je da napusti, ima nesto i u diplomatiji i interesu, ne moramo uvek da se svadjamo sa svima i glasno govorimo sta mislimo.
Mnogo smo se potresli,evo placemo za vama pateticnim licemerima, osam godina ubijate Ruse u Ukrajini i to vam nije smetalo a smeta vam kad Rus osam dana uzvraca istom merom,ajd svi nazad u Rusiju,mislim Ukrajinu!!
Pa u NS ionako ne mozemo da istancujemo IT-ovaca koliko trenutno nedostaje. A ZG firme otvaraju ovde kancelarije jer nema u ZG dovoljno programera. Ponudila sam stan izbeglicama, kao i sto sam drugim ljudima ponudila 90-ih kao i pre 90-ih. Da saljem oruzje necu, previse je zivota izgubljeno. Da verujem jednoj strani NECU, jer u ratu su najvece zrtve istina i deca. Da ovde kampuju veoma cudni likovi koji pljuju po svojim sugradjanima, to je isto strasno. Uvek sam se pitala ko su bili ti ljudi koji su postavljali lokatore da navode NATO projektile na svoje sugradjane, tako da sada vidim da su jos tu, sutra bi verovatno zadojeni mrznjom prema svima koji nemaju ovaj ili onaj broj krvnih zrnaca, izvlacili ljude iz stanova i ubijali? Iskreno, od laznih rodoljuba i rusofila vise me plase ovi kvislinzi.
Sve uslove IT sektor ima daleko ispred svih ostalih oblasti rada i sta sad treba da radimo da molimo da ostanu, ko hoce nek ide ako im Albanija vise odgovara nije to tako daleko samo nek izvole..
Evo, da nisu ovako teatralno otišli ne bih ni čuo za njih! Imali su ukupno dva čoveka zaposlena u Srbiji? Nudili Ukrajinske plate u Srbiji gde Ukrajinci dolaze da rade za naše firme…
Baš mi nisu dragi oni što podržavaju hitlera 21.veka, monstruma i lažova kagebeovca, koji ima istovetnu propagandu kao prethodnik mu.
A to za bombardovanje iz 1999 možemo da zahvalimo "minulom radu" kagebeovsko-četničke vlasti od 1988 do 1999.
Extra, srećan put.
Posla za programere nam ne fali.
Samo da znamo pravo lice i naziv, moja firma kad bude trebala recimo na primer vaše usluge obavezno odbijam...
Neka se sele ,čim idu tamo znamo koliko je sati, samo što pre da se spajaju da su imali dobre namjere prema našoj zemlji ostali bi ,politiku neka vode u Zagrebu.
Hocete li terati ove sto ste vec zaposlili da potpisu aneks ugovora da osudjuju napad na Ukrajinu? Dajte bre ljudi, drzite se svoga posla. Manite se politike i sovinizma. Ali imaju ocigledno svoj interes u tome.
U jbt …
Otisli ?
Ma ni da je fabrika otisla
Malo bolji restotan ima taj btoj zaposlenih ukupno….
I jel se trzao neko kad se neka srpska firma ugasi ? nije
A ovo je kao drama…
samo sto bi sada trebao savki nas programer da ih odbije kada mu ponude posao, da shvate da ne treba ponizavati ljude i zemlju zbog politickog marketinga.
Za sve ove botove i nacionaliste što pišu "Neka idu" i slično... Nije u pitanju potez jedne firme. U pitanju je potez koji može itekako da utiče na odluku ostalih firmi da preskoče Novi Sad i potraže zaposlene u npr. Albaniji, Crnoj Gori, i svim ostalim zemljama koje nisu u EU a gde će da procene da će imati bolje uslove nego ovde.
Ovo nije samo politika, sedenje na dve stolice će tek da se obije o glavu. A svaka lavina počinje kamnčićem.
Stvarno mi je zao sto se sve ovo desava u Ukrajini pogotovo mi je zao naroda sto gine. Ali ovi mopmenti su mi jako jadni. Neka idu u HR, ima troskovi da im se utrostruce i to sve zbog politike. U HR za juniora je 1000 eu pocetna plata dok je u SRB oko 400 - 500.
to je ok
08.03.2022 • 13:45
Posla za programere ovde ne manjka.
Ali je moral zato deficitiran!
Osim toga ta priča kako smo mi neka nova IT Indija je još jedan veliki mit: mi smo uglavnom jeftini a o kvalitetu bas i nema puno reci.
"već je zaposleno oko 10 inženjera i menadžer srpske ispostave."
na linkedinu imaju menadžera i dvojicu inženjera u srbiji, tako da ta priča o 10 inženjera ne deluje ubedljivo
od leta vrbuju ljude i svi iole ozbiljni inženjeri ih odbijaju, jer čitava njihova priča deluje jako nestabilno, a pogotovo kad u isto vreme zf kao mnogo veća i poznatija firma traži inženjere istog ili sličnog profila u novom sadu, nemaju baš velike šanse da nešto kvalitetno ovde oforme
ali dođe kao zgodan izgovor za neuspeh politička situacija, i uz to još bonus patriotski poeni
Vidi botove kako se nasladjuju što će stručni ljudi da ostanu bez posla a država bez ozbiljnog investitora. Ali zato se u glas kliče temeljima budućeg konc logora za motanje kablova bez pauze za fiziološke potrebe…
Kakva glupost. Pitanje koliko Novom Sadu treba firma koja podrzava ukrajinske soviniste i fasiste, eto im lepa njihova pa nek se druze sa dragovoljcima (ustasama) koliko hoce... A na kraju ce verovanto zaposliti vecinu inzenjera iz Srbije; ovo im je kao fol sediste je u Zagrebu
Putuj Igumane. Sve više ova kriza otkriva prava lica kompanija i država i koliko je fiktivni globalni kapitalizam zasnovan na tržištu u stvari pod kontrolom politike.
Imaju pravo da idu gde hoće, njihova firma, njihovi uslovi, njihov izbor. Vetovatno im je i bolje tamo čim su tako odlučili. Očigledno smo u problemu, ali nismo u poziciji da uvedemo sankcije Rusiji i ne treba, bilo bi debilno.
E to je potez, sigurno će sad kompanija poslovati bolje i profitabilnije, a raspušteni programeri će patiti pola dana bez posla. A sve će to na kraju promeniti rat u Ukrajini.
Mudro
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Ukrajinska IT firma se seli iz Novog Sada u Zagreb: "Nije bilo podrške srpske vlasti za Ukrajinu"
Dragana Prica Kovačević
dragana@021.rs
Novi Sad
•08.03.2022.
•13:30 > 15:47
Komentari 182
EU
Mislim, sa tolikom platom u Novom Sadu sigurno ste milioneri do sada!
Ah da, Monopoli novac se ne računa…
pobogu
Ni Srbija nema podrsku od srpske vlasti...
Al' mi navikli...
JackReacher011
Mile
09.03.2022 • 20:18
@EU
I u pravu si i nisi. U srpskim kompanijama je istina da nece plata biti 3k evra. Ja radim za srpsku kompaniju i imam oko 2000 neto za “8” sati dnevno sa full prijavom. Radim jos 5 sati dnevno za dodatnih 3500 bruto mesecno za EU firmu, kad se odbije pausal to je nekih 3250. Povuci potegni to se sve svede na nekih 8-10 sati rada dnevno za oko 5250. Nemam racuna da napustim Srbiju, al nemam ni racuna da radim za bajnu ukrajinsku kompaniju u Srbiji za cca 2000-2500E.
Pa neces da napustis kada u sustini varas ljude. Tipicno nase razmisljanje i pristup zivotu, u jednoj firmi radim 8 sati u drugoj 5, znaci radim 8-10 sati. Kad me provale idem dalje. E zato cete se svi vi cesati za 5-10 godina kada nam se IT sroza zbog lose usluge i gomile ljudi koja razmislja kao ti
Mbm
Србија до Токија
Вуци у јагњећој кожи пред изборе, ботови навалили ко Швабе на Мојковац, дрма се кавез!
Musa kesedžija
Neko
Na LinkedIn mrezi se vidi koliko samo IT firmi u Novom Sadu pruzaju pomoc za narod iz Ukrajine.Samo neka pice u Zagreb. Srece u pronalasku radnika ,ipak je NS najjaci skoro u IT industriji.
saša
Jer ovi ljudi misle da ja više volim njih nego sebe i svoje komšije ,
pa svakog gosta tri dana dosta ... ko god da je
PM
saša
Trebalo bi da vi branite svoj narod , dosta nam je prebacivanja tereta na naša ledja .
Sutra će te reći da smo mi krivi za napad Rusije na vašu zemlju .
Momcilo
Slava Ukraini je fasisticki poklic koliko sam do sada shvatio.. Tako da cete se bolje snaci u HR
Dragan
ex chapman
a najlepse je sto su odlucili zatvoriti SRBIJANSKU kancelariju :)
jovica s brcima
Gari
G pen
Žao mi
Neko iz mase
EU
09.03.2022 • 07:05
Hteli su da im rade programeri za 500 evra,e pa mili moji ovde su ozbiljne kuce koje daju i do 3.000evra plate a vi lepo ajte odakle ste i dosli....
*****
Hahaha, opet ta bajka o 3000€! Pa ne mogu da poverujem. Kao u doba Slobe kad su svi trgovali ‘avioni, kamioni’ a išli u pideranim gaćama.
Ja sam u IT i ne znam nikog ko bi programera (ej, PROGRAMERA) u Srbiji toliko platio! Pa za te pare mogu da platim programera u Austriji ili Italiji sa potpuno drugim nivoom znanja, radnom etikom i svim ostalim!
Ali bajke su lepe za slušanje, lepo se zaspi uz njih. Problem nastaje kad se probudis
D
Radoznala
Mr.M
treća smena
Stvarno bih voleo da rat prestane i da nadju nekakav dogovor na obostrano zadovoljstvo ali ovo ucenjivanje od strane ukrajinske it kompanije mi ide na k.
Svako neka ide tamo gde mu je bolje ali ne mora da vrši malu i velilu nuždu po ovoj zemlji i ovim gradjanima.
Koliko je debilan rat u Ukrajini toliko je debilna i odluka i razlog odlaska ove ukrajinske kompanije.
U svakom slučaju srećan im put i piškite negde drugde !
Telep
Kada je bilo Nato bombardovanje ili Oluja kojom je Nato očistio Srbe iz Hrvatske, ovde se takodje pričalo da je za to najodgovorniji Miloševićev režim, a ne Nato koji je tu agresiju vršio?
Kada je Nato demolirao Irak, Siriju ili Libiju, on nije bio kriv za patnju i stradanje tamošenjeg naroda, već Sadamov, Asadov i Gadafijev režim, jer nisu radili ono što im Amerikanci kažu.
Zašto ista logika ne važi u ovom slučaju?
Zar nije ukrajinski režim gurao prst u oko Rusiji time što je nameravao da dopusti Amerikancima da postave rakentne sisteme kojima mogu da ozbiljno ugroze Rusiju. Rusi su godimana pokušavali da ih ubede da odustanu od toga. Nisu hteli, Rusi su pokrenuli akciju. I šta sad?
Goran
Mare
Marko
Reći ću i zašto je zaboljelo:
Većini koja ovdje komentira je jasno da Srbiji ne može biti bolje zbog rata u Ukrajini. Može biti samo još gore. Koliko gore će biti ovisi o tome kako će se Srbija snaći. Zasad se ne snalazi najbolje. Zagreb će naravno iskoristiti ono što može, a jedna od stvari koje će raditi jest privlačiti investitore kao alternativu Srbiji - "proruskoj zemlji koja neće moći osiguirati stabilnost izvan EU i NATO-a". Ukrajinci su ovdje reagirali srcem, ali i razumom. Svijet više nije isti. Lakše će im biti poslovati u zemlji koja bi uskoro trebala uvesti Euro i u kojoj vrijede EU pravila bez mogućnosti da jedan čovjek odluči drugačije i promijeni ih.
Ono što Srbija još može očekivati je seljenje tvrtki koje nemaju veze s Ukrajinom, ali koje se boje ruskog utjecaja u srbiji i implikacija na budućnost poslovanja. Kapital ide tako gdje je sigurno! Srbija nakon ruske invazije više nije sigurno ulaganje! Zato se u Vučić "znoji". Nema više tako čestih polaganja kamena temeljaca za strane fabrike. Možda kineske, jer Rusi više nemaju para...
Novosadjanka
Anonimus
Lucifer
Ja
lakomije neuki
Deda
IT uspeh nije stvaran sa ovakvim stavom kakav sam sreo u komentarima.
Kada pročitam komentare na ovu vest, nebitno koja je kompanija u pitanju setim se filma "Mržnja" i scene i citata:
"Heard about the guy who fell off a skyscraper? On his way down past each floor, he kept saying to reassure himself: So far so good... so far so good... so far so good. How you fall doesn't matter. It's how you land!"
Parker
Mile
Vera
HK
Ja
@Stole
Izvini, ali mora da si pogrešio nešto
Pera
I moja baba je trebala da bude ziva al jbg umrla je...mogli su da napisu i 500 radnih mesta...neka samo nek putuju...
Dusica
Rema
IT
Нс
Novi
Stole
Inace danas na sajtu CNN ima dobar clanak o diskriminaciji izbeglca koje nemaju belu kozu. A na BBC-ju je danas gostovala crnkinja koja je britanski drzavljanin ali je studirala u Ukrajini i pricala je o diskriminaciji i rasizmu sa kojim se suocla ona kao i svi tamnoputi studenti prilikom odlaska iz Ukrajine.
dijasporac
Meni ovo lici na foru "mi vas sad napustamo jer ste losi" a ono prica je da nisu tu mogli za budzasta da navataju programere.
bob
Iggy
Sve da vam se vrati svima istom merom.
Ja
xxx
Velja
dijasporac
Pritisak je tipa da vam na vrata kuce dolaze predstavnici njihove zajednice (imamo u komsiluku biskupiju i crkvu njihove grkokatolicke crkve) i traze novcanu pomoc, a na pitanje za sta, kazu za Ukrajinu, jel' za izbeglice, da i za izbeglice, a znaci ide i za nesto drugo sem za izbeglice, da za ukrajinsku drzavu, za vojsku. Kazes im aha, hvala, dodjite drugi put a oni pocnu da vrse agresiju na vas tipa da niste humani, alo jarane humanost nije ako dajem novac za neciju vojsku. I zamolis ih da napuste tvoj plaz uz obostrano fuckovanje.
U prodavnici vina te prodavac za ukrajinskim imenom na bedzu pita da li hoces da das donaciju za Ukrajinu, kazes ne danas, prodavac ti tada pocne pricati o uzasnoj situaciji tamo i ruskim zverstvima. Alo, ja sam dosao da kupim bocu vina i nemam vremena za politicko predavanje. Ne odustaje covek, ne znam gde se gasi, OK, evo nazad boce vina idem da je kupim gde ce mi reci dobar dan, hvala i dovidjenja bez politickog drila.
dijasporac
Jos bolje kada probate da odete na sajt te "velike" IT firme iz Ukrajine, nedostupan, OK mozda su ruski hakeri stvarno strava pa su ih blokirali. No, sajtovi bilo koje vece IT firme (po googleovom izboru) iz Ukrajine rade normalno. Dobro, hajde da nadjes podatke o toj firmi sa strane, vrlo su sarenoliki, negde pise da imaju 500 zaposlenih, drugde 1600 ali svima je zajednicko da se ne zna ko su im klijenti iako se bave izradom custom (narucenog, specijalizovanog) softwera.
Zakljucak? Ko su bre ovi salabajzeri, ko im je dao prostor da se oglasavaju po srpskim medijima, ko im je dao za pravo da u Srbiji zahtevaju da im se politicki ugadja?
Ukrajinci imaju vrlo agresivan nastup u Srbiji, pocevsi od njihovog ambasadora koji je prethodnih godina malo pa malo kritikovao politicki i ekonomski odnos Srbije sa Rusijom i pokusavao da rusinsku zajednicu u Srbiji prikaze kao nepostojecu odnosno kao Ukrajince. A sad se javila i ova boranija koja navodno seli biznis (koji nije ni zapoceo) zbog toga sto drzava Srbija nije poslala vojnu pomoc Ukrajini.
Medo
Zovem se Stevo
Daleko vam lepa
@AntiKapitalista
Nenad
IT
- 99% IT firmi su ili sa zapada ili radi za zapad (EU, USA, Kanada…), tako da busanje u prsa sa Rusijom moze samo negativno da utiče na poslovanje i plate
- u HR i ZG plate nisu ni blizu 10k neto, tolike nisu ni u Nemačkoj
- U datoj firmi su nudili 2.5-3.5k neto
- Niko nije ni tražio ni nudio subvencije od države
I najvažnije, Rusija je izvršila agresiju i narod Ukrajine zbog toga pati.
Patriota
Petosrbijanac
Miodrag
Ce
Инспектор Вишекруна
VK, Yandex.....
Ма и не мора само нека снизи цене гаса и нафте!
dule
08.03.2022 • 14:19
samo sto bi sada trebao savki nas programer da ih odbije kada mu ponude posao, da shvate da ne treba ponizavati ljude i zemlju zbog politickog marketinga.
Neće ljudi odbijati ponude zbog "ponižavanja", već zato što je očigledno da se radi o neozbiljnoj firmi, barem kad je kancelarija u NS u pitanju.
Bobi
Goran
Joker
Milanče
Hm
khm
Druga stvar, ova firma nikad nije krenula da posluje u NS vec je istrazivala trziste i shvatila da ne mogu da budu konkurentni po platama na nasem trzistu pa su odlucili da odu u Zagreb (da, verovali ili ne, ovde su jace IT plate).
Celu situaciju su iskoristili za promociju i nema veze sa istinom.
Jovan
AntiKapitalista
KONTROLA PODATAKA
Pored toga sto je tim firmama dala enormne subvencije da imaju da placaju radnike barem 2 godine mufte.
A ima i onih koji se zaposle u drustvenim preduzecima kao sto je ElektroVojvodina gde većina novokomponovanih radnika dele po 1 sto i stolicu na 3 "vredna" mrava.
E tu su vec doprinosi ostvareni od strane privrede koja i ovako i onako mora da plaća doprinose.
U svakom slucaju ne trabju nam velike plate u Srbiji da se neko ne bi SETIO....
Andro
NitkoV
Rade
021
@Nomad
bruka
08.03.2022 • 15:45
Naravno
Naravno da im odgovara Hrvatska, svi znamo koga su obe zemlje podrzale u WWII.
Ne znam otkud im samo ideja da ce neko iz Srbije da ide i ratuje kod njih, i dalje je to tesko krivicno delo kad nas.
A koga smo mi podrzavali u II Svetsko ratu? Cetnici, Ljoticevci, Nedicevci su bili ciji? Sad se busate u partizanska prsa ali mi smo ti koji su partizansku Jugoslaviju zamenili nacistickom Slobinom Srbijom.
Zato tisina tamo misevi! Nemojte da nas neko primeti
Mladem
Nikakav gubitak za nas, a oni su iskoristili situaciju da malo skrenu paznju na sebe jer su izgleda vec sklopili deal u CRO.
Sto se tice podrske UKR, neka se nose u pm!
Teski nacisti i zadnjih godina se jasno spominje (+postoje dokumentari od akreditovanih medija) o problemima u zemlji.
Sada su nastavili da vrse pritisku na RUS, uz pomoc NATO/USA, i pokusavaju da postave oruzje na granici sa RUS + ugrozavaju rusko stanovnistvo u UKR.
Jasno je da je morala RUS da reaguje i bas je ocajna ova opsta navala laznih vesti ali je ocajnije sto to prolazi u svetu.
It
Bombon
Zivan
Ukr
Laki
Pera
Prongraner
Lenka
hm
Sta reci
Ja
Ne znam otkud im samo ideja da ce neko iz Srbije da ide i ratuje kod njih, i dalje je to tesko krivicno delo kad nas.
dijasporac
Uzgred, malo bunaris po internetu o toj firmi i vidis da nisu to sto pisu o sebi, naime tu nagradu najboljeg poslodavca dobija godisnje 15-20 firmi iz Ukrajine, plus toj firmi ne moze da se odredi ni velicina ( u broju zaposlenih, u prihodu). A kao vrhunsc je da u ovom tekstu stoji da zaposljavaju u ovoj godini 60 ljudi u NS pa 4 recenice ispod stoji da do kraja godine treba da zaposle 100, a pri tome imaju 10tak zaposlenih trenutno (otvorena firma pre 2 godine).
Tu boraniju koja vas uslovljava necim treba samo uputiti do ulaznih vrata, da su stvarna i firma koja se bavi biznisom ne bi se javlhali na takav nacin. Traze srpsku pomoc ukrajinskoj vojsci, strava.
Pahomije
Aleksandar
Mikelandjelo
Ako su rekli ovo sto pise neka im je srecan put!
Пеле
Лиманац
+384
novosadjanin
iz prve ruke govorim, posto sam u it-u , neke zele da angazuju ljude koji su "preko noci" ostali bez projekata, jer narucioci masovno beze a sklonili ljude u Lviv i odatle rade a ima i citavih ekipa ljudi koji traze posao, kako ukr, tako i rusa koji kidaju od putina i sankcija.
videcemo, logicno mi je da ce deo "kolaca" visoko obrazovanih ljudi stici i do nas.
Lalans
Miki It
A71
kada nisu nikada ni dosli i bili ovde?
Znaci ovih 60 programera ovde nikada nije ni bilo zaposljeno :D
Đura
Doklen
Autogol
Vvv
w/e
Lole
sve
Ako mislite da je to dobro, super. To je bila prilika da se ubacite u IT u sledecu generaciju. Rusija gubi, kao i vecina firmi tu u NS. Jesu bili vrh, ali kljucni kadrovi su otisli, ostali su oni koji su pre 5-10 godina bili na vrhuncu. isto kao i Rusi - slava udari u glavu, pa se ulenje... a gladni sa strane te samo zaobidju pa pa...
NAIVAC
Bas mi je super sto su odlucili da se povuku.
Uraaaaa
Dejanns
SS
Anja
Svetlana
Stvarno ste izuzetno dosadni, shvatite da ima dosta pametnih ljudi kojima se fućka za ukrajinsku firmu koja je iz političkih razloga otišla u HR. Takođe, shvatite da osoba može da istovremeno zastupa više ideja, koje mogu spadati u više različitih vrsta političkih opredeljenja.
Inače, veoma je teško pročitati vesti iz Novog Sada a da nisu ekstremno "obojene", bilo da se radi o crkvenjašima i neobrazovanim konzervama ili o mrziteljima sopstevene nacije.
Ova zemlja je osuđena na propast, velika mržnja vlada u narodu, bez trunke dijaloga i normalnih, razumnih i umerenih stavova. Samo mržnja, mržnja prema nama samima prvenstveno i prema ostalima. Ovakva mržnja će nas uništiti.
Horor od portala i ljudi.
Zoki
Marko
poruka upucena za ovog sendvicara koji ce mozda dobiti otkaz:
"Kakva glupost. Pitanje koliko Novom Sadu treba firma koja podrzava ukrajinske soviniste i fasiste, eto im lepa njihova pa nek se druze sa dragovoljcima (ustasama) koliko hoce... A na kraju ce verovanto zaposliti vecinu inzenjera iz Srbije; ovo im je kao fol sediste je u Zagrebu"
go-đi
Zoran
Nije to u redu.
NArod kao narod lupeta svašta ali Srbija ima neutralan stav i Ukrajincima to smeta.
Pa izvolte tamo gde vam je bolje.
Programer
Nije velika steta zbog te firme, bice steta ako i druge firme krenu da ih prate. Programeri nece to osetiti kao gubitak posla, ali ce se smanjiti konkurencija a samim tim i plate nasim programerima.
Mislim da smo trebali stati na stranu Ukrajine i zapada. Ova podela u svetu je izmedju demokratskih i totalitarnih rezima. Svako ko moze da bira izabrao bi demokratski rezim i slobodan zivot u zamenu za zivot u Rusiji, Kini, Severnoj Koreji itd...
Ludilo u stali
Novosadjanka
VV
Možete vi njima svirati valcer 100 god. oni ce i dalje igrati glamočko gluvo...
Paja
Jelena
@Nomad
@PaPa
Zbog takvih kao ti, srbija se nalazi tu gde se nalazi, bez ikakvih izgleda za buducnost...
Nenad
Zebra
/
Mile
Ime
A to za bombardovanje iz 1999 možemo da zahvalimo "minulom radu" kagebeovsko-četničke vlasti od 1988 do 1999.
Rasta
Posla za programere nam ne fali.
Samo da znamo pravo lice i naziv, moja firma kad bude trebala recimo na primer vaše usluge obavezno odbijam...
Old town
Marjan
Ana
D
It
Braćala
Mare
A koliko vidim i ti ćeš sa njima uskoro....vidimo se
GorD
Mile Master
Otisli ?
Ma ni da je fabrika otisla
Malo bolji restotan ima taj btoj zaposlenih ukupno….
I jel se trzao neko kad se neka srpska firma ugasi ? nije
A ovo je kao drama…
Sale
PaPa
Ilija
Nix
VV
Nikola
Žika
V
Toliko smo firmi izgubili ‘99 mozemo i jednu ukrajnsku.
Voldi
Gvozden
Nomad
Ovo nije samo politika, sedenje na dve stolice će tek da se obije o glavu. A svaka lavina počinje kamnčićem.
Chiske
EU
08.03.2022 • 13:45
Posla za programere ovde ne manjka.
Ali je moral zato deficitiran!
Osim toga ta priča kako smo mi neka nova IT Indija je još jedan veliki mit: mi smo uglavnom jeftini a o kvalitetu bas i nema puno reci.
inženjer
na linkedinu imaju menadžera i dvojicu inženjera u srbiji, tako da ta priča o 10 inženjera ne deluje ubedljivo
od leta vrbuju ljude i svi iole ozbiljni inženjeri ih odbijaju, jer čitava njihova priča deluje jako nestabilno, a pogotovo kad u isto vreme zf kao mnogo veća i poznatija firma traži inženjere istog ili sličnog profila u novom sadu, nemaju baš velike šanse da nešto kvalitetno ovde oforme
ali dođe kao zgodan izgovor za neuspeh politička situacija, i uz to još bonus patriotski poeni
ime
Korto
Anonimus
/
plakacete za evrima.
rublja se mnogo srozala
Komšija
Dex
Srboslav
Tetreb
malo
rale
NS_BOB
(častili ga napredni radikali pre 10-15 godina)
Dox
to je ok
hahaha
Zika
SFDG
Mladen
Vlada
Joca
F
Stevica
Hehe
Mudro
Srđo
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H